Am descoperit un proiect foarte frumos, în adevăratul sens al cuvântului: care place, trezește admirația, estetic, cam așa ar zice DEX-ul. Și așa descriu și eu proiectul acesta – GucciGram (#GucciGram)

Pe scurt, cei de la Gucci au pornit de la câteva elemente simple: pattern-urile pe care le au produse lor (modelul floral si cel caleidoscopic) și de la faptul că, în prezent, accesul la arta vizuală se face mult mai rapid prin intermediul internetului. Instagram este considerat în proiect ca un spațiu de expunere primordial al acestor creații artistice.

Ingrediente:

vechi și nou, trecut și prezent, estetica vizuală, pattern-uri*  Gucci, idei creative ale unor artiști moderni, Instagram. (*imi cer scuze pentru acest pattern, dar parcă este mai cuprinzător decât „model” sau ”tipar”)

Ce este Branded Content?

O formă de promovare care îmbină elemente editoriale cu cele de advertising. Conținutul generat nu poartă, însă însemnele brandului în mod atât de evident și este finanțat de căre brandul respectiv.

Rezultat:

#GucciGram sau o reinterpretare creativă a pattern-urilor Gucci de către artiști contemporani, prezentate pe Instagram.

small-def-jppmxguccidigitalsavvy-blooms-quarter

Pierre Marchal for #GucciGram

gucci2-final-quarter

Verena Smit for #GucciGram

valeria-pili-1-half

Valeria Pili for #GucciGram

De ce mi-a plăcut?

Pentru că…

  • Industria modei este privită deseori ca fiind superficială, un univers al dependențelor, lipsit de substanță, forță intelectuală și condusă, eminamente, de interese economice, alimentată cu suflete tinere și curate, un univers devorat de oameni interesati exclusiv de aparențe etc. Se pierde des din vedere actul creativ din spatele tuturor acelor creații, de munca specializată și chiar de faptul că este o formă de artă, în unele cazuri mai mult decât în altele. Aici este vorba despre artă.
  • #GucciGram susține un univers în care artiști contemporani își pot manifesta spiritul creativ și î promovează.
  • Arată că Instagram poate fi folosit și altfel de către industria de fashion.
  • Artiști români talentați, precum Dan Crețu, pot deveni cunoscuți unui nou segment (mai multe despre Dan Crețu aici)
  • Au creat pe site-ul proiectului atât o sectiune pentru Commissioned Works, cât și pentru Uncommissioned Works, semn că proiectul a avut ecou, iar munca artiștilor a fost apreciată! Site-ul #GucciGram aici
dan-cretu-1-half

Dan Crețu for #GucciGram

 

No Comments