Cum gestionezi la 30 de ani un corp nou, schimbat de sarcină, câteva kg in plus, un nou stil de viață, fără a renunța la cine ești tu. Ei bine, nu! Nu o să scriu despre asta aici.

Nu am avut nicio revelație peste noapte, nu am mancat bio sau fără gluten, nu am baut doar apa alcalină și nici nu am făcut exerciții cu bebelușul în brațe.

Am încercat să fac lucrurile în stilul meu, să ma bucur de fiecare moment și să fiu confortabilă cu alegerile mele. Despre asta cred că este vorba, în final.

Corpul meu la 30 de ani? Știu de ce are nevoie, îi cunosc limitele și slăbiciunile, toanele, dar și punctele forte. Îi ascult dorințele sau i le ignor, ca în orice relație în care vrem uneori să vedem până unde îl putem împinge pe celălalt.

Am descoperit-o după sarcină pe Tracy Anderson, o altă „fată mică” al cărei entuziasm pentru exercițiile post natale nu era exagerat, încât să mă enerveze în zilele în care eram epuizată, dar era suficient de consistent pentru a-mi reactiva plăcerea pentru mișcare. Ce împărtășesc aici cu voi nu sunt sfaturi avizate (deși un om de PR pare că le știe și le face pe toate), ci o descoperire personală.

Cine e Tracy Anderson?

O scurtă căutare pe Google ți-o prezintă drept trainer to the stars (Madonna, Gwyneth Paltrow, Jennifer Lopez), fostă dansatoare care și-a construit o metodă proprie de antrenament.

Are un întreg arsenal de mișcări  pe care ți le prezintă ca fiind o metodă sigură de a avea un corp bine definit, dar „tight”, fără o musculatură pronunțată. Acest curent, puternic în special in SUA, nu este inițiat de Anderson, dar interesul e tot mai crescut: cum să arăți bine fără a-ți pierde aspectul delicat și feminin, fără a construi o masă musculară masivă. Acesta este obiectivul ei, iar al meu era de a redeveni o „fată mică”.

large_tracy13

Photo credit: www.tracyanderson.com

Ideea principală: exercițiile pun la muncă mușchii mici, care susțin musculatura mare. 

La fiecare 10 zile, setul de mișcari este schimbat, astfel încât să nu fie antrenate doar anumite grupe sau evoluția ta spre corpul de vis să stagneze.

Programele pentru femei  – mat workout , precision toning, post pregnancy workout, dance cardio etc sau chiar curajosul Methamorphosis (pentru mine a fost puțin prea intens și prea lung pentru acasă – 30 minute execiții pentru musculatură și 30 minute cardio). Descoperi și ce tip de corp ai: abcentric, hipcentric, glutcentric, omnicentric. Detalii aici.

Mie mi-au plăcut seria Post Pregnancy Workout, împărțită în 8 segmente (pot fi facute separat, în funcție de timp) și minunatul segment pentru brațe, de doar 8 minute (Arm Workout), inclus parțial și în setul Post Pregnancy.


Cum se face?

  • Păi, fără muuultă determinare, nu știu dacă funcționează exercițiile acasă.
  • După această primă etapă, fie:
    • deschidem YouTube și căutăm Tracy Anderson – importante sunt și exercițiile de încălzire și cele de relaxare de la final, sau
    • deschidem site-ul Tracy Anderson și comandam DVD-urile, sau
    • comandam de pe Elefant.ro: Metoda 30 de zile, cu DVD inclus (în limba română). Detalii aici

Dacă au sau nu efect? Ca în orice relație, trebuie să lucrăm la asta împreună, noi și corpul nostru. Mie mi-au placut și m-au ajutat, dacă nu fizic, măcar psihic, în momentul în care nu puteam pleca de acasă să fac mișcare…sau orice altceva, viața mea fiind strâns legată în acel moment de cea a fiului meu!

Give it a try!

No Comments